~FARM @ BATU PAHAT, JOHOR - Since 2006 ~ Mobile # WhatsApp Sani Zizan Omar:016 767 8575 / 013 7144 676

Translate

Sabtu, 7 Februari 2009

Up date dari Australia

Disamping saya dan Suko membuat selection baka-baka kambing boer dan Kalahari di Queensland saya mengambil kesempat itu untuk memelih penjantan boer terbaik untuk di letakan di kandang Batu Pahat , ini memandangkan Pejantan sulong di kandang Batu Pahat tak cukup "kaki" nak melayan induk2 betina ... dan memandangkan ada anak2 betina yang bakal menjadi dara tak lama lagi ... maka saya becadang menambah sekor lagi Jaguh dari Queensland Australia. Yang pernah menjadi juara kelas pertama 2007 Sydeny Royal Goat Show-Boer Goat Competition bagi kelas Buck 12 month and under 18 month
Saya telah membeli Stud Buck dari Bullion bloodline.

Saya bercadang akan memprkatikkan cycle 1 minggu rehat dan 3 minggu bercampur (mengawan) ... supaya lebih efektif. Jadi kalau dah ada dua Pejantan, boleh la bergilir2 ...
Tips lagi untuk rakan ternak baru seperti saya di dalam memilih Pejantan. Bagi yang berkemampuan, pilih pejantan yang betul2 dah matang dan "ready to go" ... biasanya yg berumur 15bulan ke atas.

BTW Terima kasih kepada member2 yg sentiasa memberi sokongan utk memenuhkan crate kami, InsyAllah yg terbaik akan cuba kami lakukan.


Gambar kenangan bersama ribbon yg telah di menangi oleh
FB buck Bullion bloodlines







Big buck bullion bloodline